”De la învățământul bilingv către filierele universitare francofone”.

În anul 2003 a fost lansat proiectul pilot bilingv francofon în care au fost înscrise 10 licee din țară, iar pe 28 septembrie 2006, în cadrul celui de al XI-lea Summit al Francofoniei care s-a desfășurat la București, a fost semnat Acordul bilateral franco-român ” De la învățământul bilingv către filierele universitare francofone”.

Proiectul s-a extins astfel încât, în anul 2010, existau secții bilingve francofone în 29 de licee din România.
Ce înseamnă profilul bilingv francofon ?
Profilul bilingv francofon oferă elevilor posibilitatea de a obține la finalul liceului diploma de bacalaureat cu mențiunea francofonă, diploma fiind recunoscută pentru admiterea în universitățile din Franța și din România.
Acest profil presupune studierea limbii franceze în regim intensiv (5ore/săpt), Geografia Franței în clasa a IX-a, Istoria Franței în clasa a X-a, participarea la un proiect interdisciplinar în clasa a XI-a, cursuri opționale de aprofundare sau de extindere cum ar fi “Le français pour réussir”.

Coordonatori: Ministerul Educaţiei, Ambasada Franţei în România, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Baia Mare.

Profesor coordonator la nivelul colegiului: Astalâș Ramona, responsabil filiera francofonă

Echipa de profesori: Mone Rodica, Ciumău Maria, Mureșanu Delia, Astalâș Ramona, Vasilescu Ileana, Szebeni Laura

Produse finale: Evaluarea modulului interdisciplinar prin proba anticipată de bacalaureat (la sfârșitul clasei a XI-a) și prin proba specifică (la sfârșitul clasei a XII-a);

Diseminarea produselor în săptămâna ”Bilingue en fête”;

Evaluarea competențelor lingvistice (nivel B2 din CECRL);

Monitorizarea de către reprezentanți ai Ministerului Educației și ai Ambasadei Franței;

Articole în presa locală, națională și internațională

Impactul (asupra instituţiei, personalului şcolii, elevilor, părinţilor, comunităţii locale, etc.)

Creşterea prestigiului instituţiei la nivel local, naţional şi internaţional;

Sporirea atractivității filierei francofone prin calitatea echipei de profesori și prin activitățile, parteneriatele și proiectele internaționale propuse de aceștia;

Dezvoltarea unui învățământ modern, atractiv și eficient bazat pe elaborarea și utilizarea materialelor pedagogice multimedia și a mijloacelor TIC;

Facilitarea pentru absolvenții care au obținut pe diploma lor de bacalaureat „mențiune bilingvă francofonă” de accedere la unități de învățământ superior din Franța și cele în limba franceză din România;

Constituirea la elevi și profesori a unui sistem de valori europene: toleranța, respectul, egalitatea de șanse, empatia s.a